Met een dag vertraging - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Victor Land - WaarBenJij.nu Met een dag vertraging - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Victor Land - WaarBenJij.nu

Met een dag vertraging

Door: victor

Blijf op de hoogte en volg Victor

27 Juni 2006 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Ha, jullie denken vast wat is dit? Maar ik dacht, kom ik ben in Amerika, dus ik doe een trikkievic.waarbenjij.nu update.

Ik ben dus met een dag vertraging alsnog in Williamsburg aangekomen. Mijn vlucht vanuit Amsterdam naar Philadelphia ging prima, maar daarna bleek de hel te zijn losgebroken boven Virginia. Het is hier nu nogal slecht weer zo af en toe. En dus werd mijn aansluitende vlucht gecancelled. Dat wil zeggen, ik werd in een hotel ondergebracht en mijn koffer reisde vrolijk met een andere vlucht door. Dus geen schone kleren.

De volgende ochtend rustig om half 6 op om op tijd mijn vlucht naar Newport te pakken (dwz 7.15 am inchecken). Er kwam ook keurig een tweemotorig propellorvliegtuig aangezoeft, maar die bleek een kapotte radar te hebben. Dus... vlucht gecancelled, ik op standby voor een vlucht van half 12 en een seat op een vlucht van 1.20 pm. Uiteindelijk is het die laatste geworden. Gelukkig was mijn koffer keurig geland de avond ervoor en had geen andere vakantieplannen gekregen.

Bij National mijn huur-auto opgehaald, een hele stoere tweedeur Chevy met nog stoerdere, maar ongelovelijk irritante spoiler. Claar, je hebt gelijk, automaat rijden is echt supermakkelijk. Onderweg naar Williamsburg inderdaad in ongelovelijk harde regen gereden. Tip voor mensen die in Amerika gaan rijden; www.mapquest.com heeft hele goede routebeschrijvingen, ik reed foutloos naar het hotel toe.

Verder mijn eerste "barnyard-dinner" gegeten vanavond. DWZ kip in een korstje, doperwten en aardappel-purree. Die kende ik al van alabama.

Morgen sta ik vroeg op en wil Jamestown en Yorktown bezoeken. Die eerste plek is van dat verhaal van Pokahontas en John. Jamestown is dus de eerste Engelse Nederzetting in Amerika. En Yorktown is de plek waar de Engelsen de laatste veldslag in de onafhankelijkheidsstrijd van Virginia verloren. Denk maar aan Mel Gibson zelf in "The Patrior", dat soort taverelen.

Nu, foto's kan ik niet op mijn computer zetten, want ik heb natuurlijk het kabeltje niet bij me, maar ik Nederland zal ik alles laten zien. Ik plaats nog wel een berichtje al

  • 28 Juni 2006 - 02:25

    Victor:

    ...s er iets leuks te melden valt.
    Groeten uit VS

    Victor

    P.S. Jasper niet meer zo laat opblijven he :P

    P.P.S. Ging dus niet helemaal goed, ghe.

  • 28 Juni 2006 - 06:25

    Lilo:

    Hier is het supermooi weer!! :P

  • 28 Juni 2006 - 07:59

    Peet:

    John Smith is toch een lompe Brit die beweerde dat een indiaans meisje van 12 verliefd op hem was :)
    Veel plezier vik.
    en like you know om met de woorden van Mel te spreken 'Some things are worth fighting for. Freedom!'
    Zoals je ziet heb ik ff niks zinnigs te melden

  • 29 Juni 2006 - 11:27

    MaRiet:

    Gisteren geen e-mail geopend, dus wat laat met een reaktie.
    Ik ben heel blij dat je uiteindelijk veilig op de plaats van bestemming bent aangekomen. Hopelijk knapt het weer bij jou intussen een beetje op. Hier wordt het mooi. Succes met alles wat je doet en plezier met alles wat je ziet. Ben benieuwd naar je foto's. Liefs,
    ma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Victor
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 22716

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: