Twee weken Auburn - Reisverslag uit Auburn, Verenigde Staten van Victor Land - WaarBenJij.nu Twee weken Auburn - Reisverslag uit Auburn, Verenigde Staten van Victor Land - WaarBenJij.nu

Twee weken Auburn

Door: victor

Blijf op de hoogte en volg Victor

13 Mei 2005 | Verenigde Staten, Auburn

Hallo!

Hier een update uit Auburn. Waarschijnlijk is dit mijn laatste grote update voordat ik naar huis vertrek. Volgende week zaterdag vertrek ik hier om 4 uur in de middag en land zondag om 9 uur op schiphol. Ik denk dat ik voor ik vertrek nog een laatste korte update maak, maar daarna is het afgelopen.

De afgelopen twee weken stonden in het kader van de allerlaatste metingen doen op mijn werk, totdat een van mijn electrodes er letterlijk mee ophield, en daarna data verzamelen en op dvd's branden. Ik heb twee foto's van mijn werk geplaatst. Eentje om te laten zien dat ik zelfs chipbordjes heb gesoldeerd. Wat jullie zien is een "inverterende op-amp". Links komt een signaal binnen (blauwe pijl) en rechts gaat er weer een signaal uit (rode pijl). Het signaal dat er uitkomt is -1 maal de waarde van de weerstand bij de gele pijl gedeeld door de waarde van de weerstand bij de paarse pijl. Deze schakeling heb ik gebruikt om de spanning in mijn plasma te meten. Mooi he?!
De andere foto laat mijn allerlaatste creatie zien. Het gaat om het aluminium blokje met de rode streep. Daar klemde ik een probe in waarmee ik het magneetveld boven de magneet kon meten. (links) Het blokje zit op een zogenaamde 3D translatie-tafel, waarmee ik de probe in alledrie de richtingen kon bewegen.
Afgelopen vrijdag ben ik (eindelijk) naar de cemetery tour geweest. Het was erg cool. Mensen werden afgezet met een oude bus en werden dan in groepen verdeeld. Iedere groep kreeg een eigen gids voor een tour over de begraafplaats. Ze hadden langs alle paden waar de tour langs kwam papieren zakken met waxine lampjes geplaatst en bij alle belangrijke graven stond een lantaarn. En bij sommige graven werden dan door mensen verhalen verteld over degenen die daar lagen begraven en wat ze betekenden voor Auburn. Zoals bijvoorbeeld een rechter die Auburn heeft gesticht in 1834. Het grappigste verhaal was van "Uncle Bill" die tijdens zijn leven zo van slapen hield dat hij in zijn pyama in zijn bed is begraven. Met een paar schoenen onder het bed, voor als hij er nog uit wilde. Erg leuke ervaring en ik heb heel wat meer over Auburn geleerd.
De zondag daarop heb ik Europees gekookt. Ik heb de pasta gemaakt die we ook bij het kerstdiner hadden en mijn rode uien schotel. (Tja, echt iets nieuws verzinnen zat er even niet in.) Maar het was wel cool om na 3 maanden weer eens een keertje te kunnen koken. Ik was weer een momentje compleet gelukkig :D De Zen-werking van koken gaat nooit verloren. (and hardcore never dies)
Vandaag was een bijzondere dag (en niet omdat het vrijdag de 13e was), maar omdat het Graduation Day was. Dus stonden er buiten allerlei afgestudeerde studenten in toga's in de rij om een foto te laten nemen voor het "Auburn University" bord. Wel grappig om al die opgewonde mensen te zien, terwijl ik eens rustig een "smoothie" aan het drinken was. Maar voor de gelegenheid kwam de vice-president van god bless The United States of America, Dick Cheney een praatje houden. (Republikein en Auburn University is een van de grotere universiteiten in de zuiderlijke staten, vandaar.) En het toeval wilde dat ik The Commons (da's waar ik woon) uitliep toen zijn stoet voorbij kwam. Eerst 10 motoren twee-aan-twee met alle lichten en sirenes, daarna een geblindeerde truck en toen twee limo's. De eerste volgepakt met veiligheids-agenten, de tweede met Dick zelf. Dat kon ik zien omdat mijn zonnebril gepolariseerde glazen heeft en dan heb je de glittering van de zon niet op ramen van auto's. Daarna nog een zooitje auto's en een ambulance. Indrukwekkend hoor, wel veel heisa. Langs de kant stonden zo'n 20 mensen met bordjes te protesteren tegen de oorlog in Irak. Die zie je op de foto (vaag in de verte).
Maar de echte reden dat het een bijzondere dag was, was omdat ik The Hitchhikers guide to the Galaxy heb gezien. (woehaha!) Is een erg leuke film en zeker goed gedaan. Zodra hij in Nederland draait, ga ik zeker met een ieder mee die hem gaat kijken. Maar ik denk dat de film mensen die het boek hebben gelezen niet tegen zal vallen. Alleen vond ik Marvin de gedeprimeerde robot niet zo cool als ik hem in het boek vond. Mooiste Adams quote in film:

"If you find yourself in a position where you might lose your life, what to do? One might feel happy about the luck on has had in his life up to that point. However, considering the position you are in, that might not be true. In that case, one might be happy about the fact that life won't bother you much longer."

HAHA! Douglas Adams was cool!

Dit was het wel. So long and thanks for all the fish!

Vik@USA

  • 15 Mei 2005 - 19:54

    Bill Zelf:

    Hola Vic,

    Het is dat ik nooit in pyama slaap (maar dat wist je al ;)), anders leek zo´n begrafenis mij ook wel wat. Nog anderhalve week Vic, dan doen we een Mendozawijntje van de C1000. :)
    Ciao!

  • 16 Mei 2005 - 17:04

    Claar:

    JAAAAAAAAAAA, Vic komt bijna terug!!! :D Ga je zeker binnenkort voor ons koken he, want je hebt het gemist, merk ik ;) LEUK!

  • 17 Mei 2005 - 11:25

    Anne:

    Hoi lieve Victor,
    nog een paar daagjes genieten van/verbazen om die rare Amerikanen. En dan naar huis met een berg post, stof in alle hoeken en gaten en een tuin die waarschijnlijk bijna over de schutting heen hangt. Dus lekker veel te doen voor je;) En al die lieve vrienden van je weer zien! Zorgen jullie een beetje goed voor mijn lief?
    Kus Anne

  • 17 Mei 2005 - 23:00

    Lilo:

    Vik, Gezellig dat je weer bijna thuiskomt!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Auburn

Victor
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 22718

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: