Foto-arm, but full-flavoured - Reisverslag uit Auburn, Verenigde Staten van Victor Land - WaarBenJij.nu Foto-arm, but full-flavoured - Reisverslag uit Auburn, Verenigde Staten van Victor Land - WaarBenJij.nu

Foto-arm, but full-flavoured

Door: victor

Blijf op de hoogte en volg Victor

02 Mei 2005 | Verenigde Staten, Auburn

Hallo allen,

het is inmiddels alweer mei, mams is alweer 2 weken weg en over 3 weken lig ik alweer in mijn eigen bedje te pitten in Nederland. Zo hard gaat de tijd nu. Niet dat ik het heel erg vind, ik begin er alweer een beetje naar uit te zien om weer naar het kleinburgerlijke, maar o zo vriendelijke Nederland te gaan. Vooral na het zien van alle Koninginne-dag foto's! Maar in de tussentijd moet er nog veel gedaan worden, immers, no stress and sweat, no science!

De afgelopen 10 dagen heb ik veel gedaan, maar helaas waren het allemaal nogal foto-arme evenementen. De foto's zijn dus misschien een beetje saai maar goed.
Als eerste was er een ice-cream/t-shirt design feestje in The Commons. D.w.z dat we allemaal een ijsje kregen en lekker mochten kliederen op papier om het nieuwe The Commons T-shirt te ontwerpen. Uiteindelijk heb ik er twee ingeleverd. Een met echte amerikaanse "op je af komende" sterren in drie kleuren, met als tekst "What we all have in common?" en dan op de rugkant, "We're all stars at The Commons!" En nog een met zwart op rood "This is a great place to live," en dan op de achterkant in rood op zwart "when I hit the FBI 10 most wanted list." Ben benieuwd, de winnaar ontvangt 500 dollar. Zou wel mooi uitkomen, hehe.

Zoals ik al gezegd heb, zou ik ook nog naar een soort tour over de oudste begraafplaats van Auburn gaan, met mensen in kostuums, maar helaas was het vorige weekend ongelofelijk pokke-weer. Ik heb op vrijdag nog letterlijk dekking moeten zoeken omdat er hagel naar beneden kwam zo groot als euro-munten! AUW! En de meeste mensen hier waren alleen maar bezorgd om de lak op hun auto's! En dat terwijl er allemaal gillende meisjes voorbij kwamen rennen. SOF! Stomme Amerikanen. Maar goed, die tour is dus verplaatst naar a.s. vrijdag, dus daar horen jullie nog wel over.

In het kader van de cultuur opsnuif-vic ben ik ook nog naar een voorstelling geweest gegeven door de het College of Liberal Arts and School of Fine Arts. Was een kwartet dat moderne muziek speelde, van bijvoorbeeld Stravinsky. Het coolste was wel een instrument de "Marimba", dat is een houten xylofoon, met hele grote ijzeren pijpen onder de blokken, zoals bij een kerkorgel. De resonantie die daaruit kwam voelde je door je hele lichaam, erg gaaf.
Ook ben ik afgelopen dinsdag nog gaan eten bij Laetitia en Nerida, twee meisjes die die house-warming party geven, vlak nadat ik was aangekomen. Nerida was net terug van een trip naar Paas-Eiland. Ze is een post-doc en doet onderzoek naar allerlei leven op grote diepte. Zo is ze daar met een onderzeebootje naar 2 1/2 kilometer diepte gedoken om allerlei dieren te onderzoeken rond hete geisers op de bodem. Bijhoorlijk indrukwekkened. Vooral omdat ze me filmpjes liet zien met dieren die nog niemand op de hele planeet heeft gezien. Bijvoorbeeld een anemoon van meer dan een meter doorsnee. Ze zei me "I don't even know what genus it is". (Als in welk "ras" ongeveer.) Huh, dat is best wel cool onderzoek dus.
Daarna zijn we nog naar een comedy van Shakespeare geweest, gezet op een Star Trek ruimtestation. Gelukkig was de make-up en het toneel heel professioneel gedaan, dus het was niet belachelijk ofzo. En Shakespeare teksten met daartussen door "To boldly go where no one has gone before" en dat soort dingen werkt best wel goed.


Donderdag was er een Aziatisch-Amerikaanse "poeet" die zijn gedichten memoreerde en voordroeg. Allerlei onderwerpen over zijn problemen met het niet-Amerikaans zijn maar ook niet Aziatisch en natuurlijk zijn liefdesleven, het is immers een poeet. Hij was erg goed en er was een heleboel interactie tussen het publiek en hem. Leuk dus. Maar uiteindelijk toch maar niet zijn uitgeprinte dichtbundel gekocht voor 5 dollar, dat ging me wat ver. (De cultuur opsnuif-Vic haakte even af.)

Vrijdag was er plotseling een uitnodiging van baas om wat bij hem thuis te komen drinken/snacken. En dus werden we daar een tikkeltje dronken met zijn allen. Ach, dat heeft ook wel wat gezelligs. We hebben het in ieder geval over conferenties gehad en de leuke dingen die daar gebeuren. Hmm... in Orleans maar toch wat vaker met vreemde wetenschappers optrekken, klaarblijkelijk zijn die erg leuk.

Na mijn roes uitgeslapen te hebben en een stukje "The Incredibles" gezien te hebben tijdens de Commons Pool Party, die helaas dus binnen werd gehouden vanwege het slechte weer, gingen John en ik naar Auburn City
Fest. Eigenlijk een soort vrijmarktje waarin allerlei mensen hun dingetjes konden verkopen. Fotograven, schilders, klerenmakers, juweliers. Een leuk speel-park voor de kinders en hete luchtballonnen. En aldaar heb ik mijn vreemdste aankoop tot nog toe gedaan geloof ik. Een van de professoren van Auburn, Prof G. Swanson, een van de absolute goeroes op het gebied van golfverschijnselen in plasmas (hij heeft zijn eigen boek en geeft daar ook les uit) maakt namelijk ook Oost-Europese "paas-eieren". Zeg maar beschilderde eieren. Best mooi. En tamelijk uniek, die eieren op zich al, maar als ze dan ook nog door Prof Swanson zijn gemaakt, ja, dan heb je iets in handen natuurlijk. Dus... nu hopen dat ik het ei heel thuis krijg.
Op zich hadden John en ik het daar na een uur wel gezien, dus toen zijn we naar een vriend van hem gegaan. Natuurlijk bier en tijdschriften, waaronder de Dixie Outfitters. Zeg maar foute "confederate" t-shirts die je online kan bestellen. Confederates zijn dus de zuidelijke staten uit de burgeroorlog, van de rode vlag met het blauwe kruis erop. Een van de logo's voor op je t-shirt bestaat uit 3 jachthonden die een Raccoon een boom injagen. Maar Coon, kort voor Raccoon is ook een bijnaam voor een neger. Dus... you get the point.
En aan het eind van de avond kwam de man van wie het huis is binnen. Een ongelofelijk dikke, vieze man met zweet overal, een brilletje en in zijn hand een zak van "Krystal" een supergoedkope fast food keten waar ze een soort mini-hamburgertjes verkopen EN zo'n t-shirt aan. Het enige wat mijn hoofd deed was "klik, systems standby". Ik heb hem niet eens een hand gegeven. Hoefde gelukkig ook niet. Misschien een hele aardige man, maar "sweet lord" wat een stereotiep foute zuiderling! Goed, zo blijf je je verbazen hier.
En vandaag heb ik gevoetbald met de Japanners van The Commons (die zijn nogal fanatiek, zie foto's) en daarna ben ik met een van hen naar The krogers gefietst voor boodschappen (want hij wilde weten waar het was) en zijn we gaan eten in Amsterdam Cafe. Beetje ge-ouewhoerd over Japan en Europa en de standaard-dingen die toch interessant blijven.

Deze week ga ik natuurlijk uitbundig Wytske haar verjaardag vieren. Alvast gefeliciteerd wuts! Hopelijk gaat de tour op de begraafplaats nu wel door en volgend weekend ga ik geloof ik twee keer Europees koken, eerst voor Laetitia en daarna voor de natuurkundigen, bij Ashley en Lindsay thuis.
Wat betreft New Orleans, het ziet er ietwat somber uit, is een beetje het grootste punt waar ik hier mee zit. Dat ik geen al te grote "pain in the ass" wil zijn en ook wel begrijp dat ze het niet breed hebben als studenten, maar dat ik toch wel graag dingen wil doen. WE zullen zien, misschien komt het op het allerlaatste moment nog wel van de grond.

Tot laters,

Vic

P.S. Als je nog een koele koninginnedag foto hebt, mail em dan ff naar trikkievic@yahoo.co.uk Daar heb ik nu een gigabyte inbox, dus...

  • 02 Mei 2005 - 12:49

    MaRiet:

    Prachtig ei van die meneer Swanson. Over duiken in Egypte: volgens Coby (en die is er geweest) NIET naar Ugada, daar is het meeste moois op de zeebodem verwoest door het toerisme.
    Groet en tot schrijfs.

  • 02 Mei 2005 - 18:47

    Ruben:

    Voor je het weet zit je alweer in het vliegtuig terug. Maak maar wat moois van die laatste weken. Hier gaat alles zijn gangentje, zoals altijd op het thuisfront :-)

    Mazzels.

  • 07 Mei 2005 - 02:09

    Jasper:

    Heb zowaar een biertje op op wuts d'r verjaardag, dus ben klaar voor een thuiskomfeestje :D
    Je bent al een echte Amerikaanse patriot zo te horen, "we are all stars at the commons", dat een mens zo snel verpest kan worden, valt me een beetje tegen ;) Ik ga voor de tweede.

    Maaruh, nou ff serieus, was de Guide leuk?? Je gaat me toch niet vertellen dat je nog niet bent geweest he??? Hier is ie al gedownload zodat het Modder-dispuut hem snel kan kijken :)

  • 07 Mei 2005 - 03:36

    Victor:

    Helaas nog niet jas. Het is hier tentamenweek ("finals") en dus is iedereen hier druk aan het studeren. En zonder auto wordt het erg lastig. Maar, mijn baas Ed heeft al gezegd dat de 19e in het teken staat van Star Wars 3. We gaan dan met zijn allen heen om de premiere te kunnen zien. Ik hoop volgende week als het wat rustiger is nog naar de guide te gaan. En wat betreft dat patriottisme, sorry, je moet het me maar vergeven.

    Groeten en tot snel,

    vic

  • 11 Mei 2005 - 20:00

    Ief:

    en heb je al een accent ala adam curry of valt het mee? ;)

  • 12 Mei 2005 - 16:53

    Gijs:

    Hola Vic,

    Zijn die rare studenten nou nog niet uitgetentamend, of ben je juist de hele tijd op pad? Nog veel spaas de laatste loodjes! Ciao!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Auburn

Victor
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 22725

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: