De afgelopen 2 weken - Reisverslag uit Auburn, Verenigde Staten van Victor Land - WaarBenJij.nu De afgelopen 2 weken - Reisverslag uit Auburn, Verenigde Staten van Victor Land - WaarBenJij.nu

De afgelopen 2 weken

Door: victor

Blijf op de hoogte en volg Victor

08 Maart 2005 | Verenigde Staten, Auburn

Zo, het is tijd om even de afgelopen twee weken samen te vatten.
Het begon allemaal in het vliegtuig van de Lufthansa. Sjie Sjerman kregen het toch voor elkaar om me een voedselvergiftiging in de maag te splitsen, dus de eerste nacht was overgeven mijn number one priority.
Goed, eerste week wat shaky, omschakelen enzo, dat soort dingen. Meteen op het vliegveld al gezien: alle amerikanen rijden groot, het is echt waar. De gemiddelde cylinderinhoud in Auburn is denk ik 3 liter. Ik heb al een V8 7 liter gezien, hehe. En daar zit dan het meest schattige college-meisje in he, je gelooft je ogen niet.
Verder is Auburn een gemoedelijk stadje, weinig spectaculair, maar met genoeg dingen om even verbaasd over te zijn, zoals de Walmart.
Op mijn werk ben ik dus echt allerlei dingen aan het maken, met soldeerbouten, draaibanken en allerlei grote machines. Allemaal nieuw voor me, dus het gaat niet altijd vanzelf, maar een van de eindproducten kunnen jullie in een van de foto's bewonderen. Jullie zien een stang met daarop een grote zwarte magneet en een stang met een gaas-electrode. De klep met deze dingen gaat in het experiment onder vacuum. Ik ga nu nog een electrode maken. Over de gaas electrode en die electrode zetten we dan een spanning en dan maken we (hopelijk) plasma. Nou mooi he!
Overigens is hier veel natuur. Ik heb al platgereden dassen gezien ; ) en hele mooie rooie vogels (en dat kwam niet door de drank ofzo) en heel veel eekhoorns (zie foto).
Afgelopen vrijdag een house-warming party gehad van twee meisjes die ik heb leren kennen in The Commons, dat is het complex waar ik woon. Was gezellig, met bier, muziek en wodka Jellies. (hmm! en jugh! tegelijkertijd, meesterlijk) en zaterdag naar het locale art museum geweest. Een nieuw en erg mooi gebouw, zoals je op de foto kunt zien. Ze hadden een Rodin tentoonstelling. Ik nam wat foto's zonder flits (uit respect voor de kunstwerken), maar ook dat mocht niet, dus toen moest ik mijn foto-toestel en tas afgeven. Gelukkig mocht ik ze zonder woorden weer terug hebben.
Verder is het storm-seizoen begonnen. Als het warm wordt komen er vaak hele zware onweersstormen voorbij. Nu klinkt ook af en toe op de radio een hele onheilspellende weers-waarschuwing voor counties waar een zware storm heerst. Klinkt echt heel erg 'end of the world' achtig met boodschappen als "find shelter, this is a dangerous storm!". Gelukkig zit Auburn er nog niet bij. En oh ja, vorig jaar hadden ze hier in het voorjaar 3 tornado's ; )) Sweet! Hele lab was ondergelopen. Gekke Amerikanen. Maar ik ga een dvd-tje kijken en een biertje (ook illegaal, mag eigenlijk niet binnen, maar ja... ik ben Nederlander en dit is mijn bier) drinken. Een groet en een onweerswaarschuwing nu wel voor Auburn, aaah!

Moritori sulutant enzo.
Vic

  • 08 Maart 2005 - 07:09

    MaRiet:

    Vic, geweldig. Ook dat je zo kunt handarbeiden!!!

  • 08 Maart 2005 - 09:41

    Ief,:

    idd, je ken wel ff een paar bussies voor me draaien vic, lol

    hoi ma :)

  • 08 Maart 2005 - 10:04

    Johan:

    Hi Vic,

    Leuk wat van je te horen. Grappig zo'n pagina. Leuke mogelijkheden voor foto's met een verhaal erbij. Moest wel even lachen toen ik zag dat ik ook SMS ALERTS kan krijgen over je bezigheden! You Big Shot American :)! Klinkt iig alsof je het erg naar je zin hebt daar. Hoop snel weer wat van je te horen.

  • 09 Maart 2005 - 16:06

    Jasper:

    jaja rooie vogels en paarse wolken zeker, echt niet, gaan we weer zo beginnen :@
    Alleen de foto's willen nie laden. Doe daar eens wat aan :D

  • 10 Maart 2005 - 04:04

    Victor:

    test voor applicatie

  • 10 Maart 2005 - 11:35

    Jasper:

    ah vandaag doen ze het wel.

    knabbel of babbel?? Jij ziet ze echt vliegen nu. Een halve donut is het beste wat ik ervan kan maken

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Auburn

Victor
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 68
Totaal aantal bezoekers 22722

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: