Rook, lawaai en de geur van brandend rubber! - Reisverslag uit Auburn, Verenigde Staten van Victor Land - WaarBenJij.nu Rook, lawaai en de geur van brandend rubber! - Reisverslag uit Auburn, Verenigde Staten van Victor Land - WaarBenJij.nu

Rook, lawaai en de geur van brandend rubber!

Door: victor

Blijf op de hoogte en volg Victor

14 Maart 2005 | Verenigde Staten, Auburn

Hallo lui,
nou, het tripje naar Birmingham ging dus niet door, maar zaterdag om 12 uur opgepikt door Ashley, een van mijn collega's en zijn vriendin Lindsay (als je dat zo precies schrijft, weet ik eigenlijk niet zeker...) en naar een airshow gegaan ten bate van het Rode Kruis. Was best wel cool. Veel vliegtuigen gezien, zoals die superstoere rode straaljager, "the red knight", die later met rook uit zijn vleugels over de het vliegtuig kwam sjezen. Ongelovelijk herrie maakt zo'n ding kikke! Ook waren er allerlei stoere stuntvliegtuigjes die in formatie overvlogen en met rook uit hun staart loopings maakten enzo. Erg cool. Het leger was ook aanwezig met een blackhawk die nog in Irak heeft gevlogen. Daar kunnen 13 man en 2 piloten in. Best veel voor een toch niet gigantisch grote helikopter. Daar heb ik dus nog even in gezeten. Heel erg veel knopjes, lichtjes en schermpjes (en nee jasper ik heb niet per ongeluk een raket afgeschoten die het hotel in Birmingham aan stukken heeft geblazen). Dat heb ik wel geprobeerd in een legerjeep met mitrailleur maar het bereik was helaas niet groot genoeg, hehe. Ik ga zeker in het leger, Uncle Sam needs me, wow, oh wacht, het leger zuigt...
Goed, ik heb meteen maar even een dogtag laten maken daar. Als ze dan mijn laveloze lichaam vinden, weten ze meteen waar ze het heen moeten sturen, lijkt me wel handig ; )
Zondag heb ik het rustig aan gedaan. Met Jetse online gespeeld, altijd leuk en daarna een beetje gefietst. En toen, speciaal voor Peet, ik heb er een gevonden hoor! Een mooi "ante-bellum" huis met veranda en jawel, een twee-persoons-schoemelstoel! Alleen was het uitzicht nog niet je dat, dus ik blijf zoeken Peet!
Ik heb na de vliegshow nog het huis van Ashley en Lindsay gezien. Was een heel nieuw huis en het gekke was dat dat huis dus ongemakkelijk aanvoelde. Ik voelde gewoon, he, dit is niet een Europees huis. Heel gek, dat zelfs een huis zo anders kan voelen.
Ik heb meteen een stapel dvd's meegekregen en ik kan Hero erg aanraden voor mensen die Crouching Tiger Hidden Dragon cool vonden.
Op het professionele vlak vrijdag ook een mooi succes gehad, namelijk zwevende stofwolkjes in mijn experiment. (Ik ga het gedrag van stofdeeltjes in een plasma onderzoeken, dus dat stof stoppen wij erin.) En dat witte poeder op mijn hand is dus niet het betere spul jasper, maar aluminiumoxide stofdeeltjes van ongeveer een micrometer (een miljoenste van een meter!) Op de andere foto's zie je laserlicht weerkaatst op de stofdeeltjes, terwijl ze in het plasma (paarse gloed) zweven. Cool he!
Nu, hier wilde ik het wel weer even bij laten. Deze week is er een wijnproeverij, op de verjaardag van Anne, dus ik zal op je toosten, mon amour! En a.s. zaterdag is zowel de bike-bash (fietstocht) alswel A-day, waarop het eerste football team tegen het tweede in het grote stadium speelt, dus hopelijk willen mijn collega's daar samen met mij wel heen. Ik zal jullie op de hoogte houden!

Groeten en fijne week,
victor

  • 14 Maart 2005 - 14:59

    BRTZ.45:

    Ha die Victor, mooie foto's!
    Kun je wat van dat mooie weer deze kant opsturen?
    GRTZ.BRTZ.

  • 14 Maart 2005 - 15:40

    MaRiet:

    beautifull blue sky! mooi amerikaans petje: nog even en je blijft daar.
    See you.
    mum

  • 14 Maart 2005 - 23:10

    Victor:

    Hoi Bert, alles goed?
    Je moet ff je email adres naar me mailen, want hij stuurt het berichtje alleen door en niet je email adres ofzo.
    gr
    vic
    p.s. ja, een echt auburn university petje, mooi he?

  • 15 Maart 2005 - 19:50

    Mariel:

    Lieve Victor,
    Wat een professionele site zeg, ik ben erg onder de indruk. Je bent ook lekker bezig daar op alle gebieden. Ik heb net een mail naar Anne gestuurd en heb zo te merken mijn kruit verschoten om nog verder te schrijven over mijn wel en wee.
    Ik wilde je in ieder geval danken voor je berichten ik vind het leuk je berichten te lezen en ik wens je het beste, er is genoeg te beleven zo te lezen dus veel plezier Victor.
    Het gaat goed met ons,
    kus en liefs van Mariel

  • 16 Maart 2005 - 17:18

    Liselot:

    Hey Vik, gefeliciteerd met Anne he? Anne als je dit leest vandaag toevallig:Hieperdepiep......hoeraaaaaaaaaaa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Auburn

Victor
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 22725

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: