Over drummers, wijn, dansers, fietsers en stadiums - Reisverslag uit Auburn, Verenigde Staten van Victor Land - WaarBenJij.nu Over drummers, wijn, dansers, fietsers en stadiums - Reisverslag uit Auburn, Verenigde Staten van Victor Land - WaarBenJij.nu

Over drummers, wijn, dansers, fietsers en stadiums

Door: victor

Blijf op de hoogte en volg Victor

21 Maart 2005 | Verenigde Staten, Auburn

Hallo allen,
het was voor mij best een drukke week. Afgezien van mijn werk, waar we nu proberen om met een probe (die ik ook zelf heb gemaakt) te meten hoe het plasma eigenlijk in elkaar steekt, had ik deze week ook veel "buitenschoolse activiteiten".
Dinsdag ben ik naar een voorstelling van "Recycled Percussion" geweest. Voor Wytske: een soort Mayumana in het klein. Jullie kunnen kijken op www.recycledpercussion.com. Erg gaaf, met kettingzagen, slijptollen en heel veel gedrum van hout op metaal. Twee van de drummers kunnen ook heel cool beatboxen. Samen met de dj was dat echt cool. Helaas had ik mijn fototoestel niet bij me, maar op hun website krijg je een goed idee.
De volgende dag was ik 's avonds uitgenodigd voor een "wine-tasting". Was in een winkel waar ze heel veel wijn verkochten en ook aan catering deden. Was een gezellig avondje wijn drinken (het was de verjaardag van Anne en zij heeft geen rode wijn in Ghana, dus heb ik er maar een paar extra gedronken) en luisteren naar mooie praatjes van de vertegenwoordiger van het wijnhuis. Na de tasting zijn we ook nog naar het huis van Ashley gegaan en hebben daar nog maar twee flessen meester gemaakt. Op de foto zien jullie ons glimmen van de wijn. Het meisje naast mij is de vriendin van John, Jessica.
Donderdag zou ik de koning van het pokerspel worden, maar ze hadden extra voorbereiding nodig om het tegen mij op te kunnen nemen, dus is het uitgesteld naar a.s. dinsdag. We zullen zien.
Vrijdag ben ik naar een dance voorstelling van de universiteit geweest. De derde DAUNCE (dance en Auburn University). Was mooi, allerlei situaties uit het dagelijks leven uitgebeeld met mooie belichting en klassieke muziek. Helaas was fotograferen verboden en werd er nog op gecontroleerd ook. Na de daunce nog even langsgeweest bij vrienden van John. Gelukkig was hij er ook, dus werd ik goed ontvangen ; ) Zou bier+porno avond worden, maar de porno werd maar uitgesteld tot nadat ik weer weg was. (Jammer, maar begrijpelijk ; )
Zaterdagochtend was het dan zover, de 10 mijl fietstocht. Natuurlijk waren er veel activiteiten omheen, zoals jullie op de foto's wel zien. Zo was de politie heel lief voor kinderen (heel lief, verdacht lief bijna) en was de Auburn Unicyclists Club ook aanwezig. Hun slogan is "we stay on top", meesterlijk. Maar goed, ik liet de concurrentie al snel achter me op een bijtertje na, en tegen hem moest ik het afleggen. Maar toch een goede tweede met 52 minuten over 10 mijl. En natuurlijk een bike bash t-shirt.
's Middags in mijn bike bash t-shirt en AU petje naar het Stadium getogen om de oefenwedstrijd van het football team te bekijken. DAMN, ze hebben voor iedere positie bijna 4 diep om op te stellen. Dat is iets van 50 man ofzo. Maar goed, het wass offense vs. defense en dus oersaai. En offense won met 9-0. Maar het stadium was wel overweldigend en de cheerleaders LEKKAH (en dan doel ik op de dames). Ik denk dat de mensen op de hoogte waren van mijn komst, want het was uit respect overwegend oranje getint. (Of het komt omdat de Auburn kleuren oranje-wit-blauw zijn, maar daar hebben we natuurlijk ook respect voor, oranje, blanje, bleu). In ieder geval was het wel een coole belevenis. We eindigden de dag met bier en pizza.
Vandaag was rustig, met online spelen en een bezoekje aan een supermarkt waar ik nog niet was geweest, Bruno's. Meesterlijke hoeveelheid bier en Heineken doet het daar lang niet gek. (Overigens vind ik budweiser lekkerder en is Bud -lite het meest gedronken bier.)
Nu, ik hoop dat jullie de foto's leuk vinden en ik vertel jullie over ruim een week weer meer. Anne is een week "wormen-voorlichting" geven, iets over het gevaar van drinken van stilstaand water. Ranzig, maar nuttig. Dus ik geef haar ook even de mogelijkheid om dit te lezen allemaal. Daarom denk ik dat ik over een dag of 9 weer een update maak.
Ik wil eindigen met Liselot succes te wensen met haar scriptie, Wuts een voorzichtige zoen op haar blauwe hoofd te geven en Jasper beterschap te wensen (795 das krankenhaus) en natuurlijk Peet (de TOR) te feliciteren met zijn meesterlijkheid in de groene weide. KAMPIOENEN ; P

Groeten en een fijne week.

Victor

P.S. en natuurlijk bedankt voor de berichtjes.

• 20 Maart 2005 - 23:16

Jetse:

Zijn die amerikaantjes zo klein of ben jij zo groot.
    En verzoek voor de volgende keer; graag zoomlens meenemen waanneer u in de gelegenheid komt foto's te nemen van cheerleaders. Ja. Ok. Dank u.

Verder, meesterlijke update. Succes met Poker. Indien strip... zie bovenstaande opmerking over zoomlens.

• 21 Maart 2005 - 08:36

Peter:

Ik sluit me aan bij het commentaar van Jetse. Wat betreft het strippoker. en de zoomlens echter... nou ja laat ook maar.
    Cool dat je zo'n fietstalent hebt of waren al je tegenstanders zo groot als de gehelmde renner op de eerste foto?
    Hier gaat het allemaal (buiten het krankenhuis dan)prima. Hopelijk pakken we zaterdag tegen Domstad ons laatste benodigde puntje om definitief kampioen te worden en gaan we feesten! Ik zal daarbij ook jou meesterlijkheid memoreren. En als ik nu naar buiten kijk lijkt het wel zomer, t wordt weer tijd voor een biertje op t grasveld Vik, ik mis het.

• 21 Maart 2005 - 13:00

Victor:

Nou, de echte professionals reden natuurlijk de 17 mijl, maar daar begin ik niet aan. En biertje op het grasveld... ja, dat waren mooie tijden. Maar nu moeten we werken. Dat schijnt zo te moeten zijn. En pak ze bij domstad he!
    Spreek je later.

gr.
    vic

• 21 Maart 2005 - 16:15

MaRiet:

zo te zien verveel je je niet daar in de States. Ik ben benieuwd hoe het voor mij aanvoelt, binnenkort. Ik heb er echt zin in.
    Lees je weer.

• 21 Maart 2005 - 16:25

Lilo:

Dank voor de succeswensen Vikkert, het ging vandaag prima in het zonnetje, ben dus nu rood :)

• 21 Maart 2005 - 17:05

Krankenhaus-zustertje:

Aangezien ik bang ben dat je me aan het vergeten bent, solliciteer ik nu ook naar een officiele benoeming in 1 van je updates...;-)
    Ik lees je verhalen met plezier, Vik!
    Liefs Claar

• 25 Maart 2005 - 16:51

Gijs:

Hee Vik,

Goed bezig daar in de Steets zeg. Ik ben benieuwd of die wijn kan tippen aan de Mendoza-wijn, en de Bud zal het vast ook afleggen tegen Quilmes, maar jij bent aan het werk, en wij zijn op vakantie. :) Goed dat je daar zo gerespecteerd wordt, ik snap alleen niet waarom jij de porn dan weer mis moet lopen? Deur op slot en onderbroek uit toch?! Genietse en latert!

• 25 Maart 2005 - 22:41

Victor:

Ik wilde ze niet meteen overweldigen gijs ;P

Dank voor je berichtje en plezier!

vic

• 26 Maart 2005 - 10:07

Liselot:

Hey Vik, ik heb even een mailtje naar je gestuurd op het hotmailadres, omdat ik je andere emailadres zo gauw niet wist. Dit n.a.v. het berichtje op msn die je gister stuurde naar de computer van Jas maar we te laat zagen....
    Prettig paasweekend!
    x