Poker, talentjes, de paashaas en de lente - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Victor Land - WaarBenJij.nu Poker, talentjes, de paashaas en de lente - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Victor Land - WaarBenJij.nu

Poker, talentjes, de paashaas en de lente

Door: victor

Blijf op de hoogte en volg Victor

28 Maart 2005 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Ha lieden,

hier weer een update uit het prachtige Alabama. Laat ik beginnen met te zeggen: KAMPIOENEN! Ik wil gaarne Peter feliciteren en bedanken voor de 3 goals tegen de heren van DMC.
Ook wil ik Claar roemen voor haar fantastische zorg voor Jasper. Ik heb zeker 3 x met Claar gesproken terwijl ze via Jasper zijn MSN naam sprak en dus is ze daar zeker 3 dagen geweest om voor Jasper te zorgen. Klasse! Ik hoop dat ie snel weer naar huis mag om door jou verzorgd te worden, want daar kan toch geen zustertje aan tippen!

Ok, nu even Amerika. Ten eerste was er natuurlijk dan eindelijk het poker toernooi. Tien lieden schoven aan een grote tafel aan en de psychologische strijd kon beginnen. Met 5000 dollar aan fiches vielen de eerste 2 al snel af. Ze hadden zogenaamd dingen te leren, ja dat kennen we. Na een "all-in" van mijn buurman moest hij het toch afleggen tegen de fullhouse van mijn overbuurman. Ik was al verstandig een ronde eerder gepast.
De volgende ronde pakte ik de pot en moesten twee personen tegelijkertijd voor mij buigen.
Helaas was ik de volgende ronde de spreekwoordelijke sjaak tegen de enige dame van het spel, terwijl ik toch rustig op de winnaarsstoel zat met een paar azen en een paar heren. Helaas betrof het "texas hold'em" en lagen de 2 heren open op tafel. Dit in combinatie met de heer die de dame zelf had deed mij ter aarde storten. Ik hield het nog 2 rondes vol en toen moest ik het veld ruimen. Toch 5e geworden van de 10. Net een plek buiten de prijzen. Ik ben zeker van plan weer terug in Nederland een Texas Hold'em toernooitje te houden, met souvenirs als prijzen. Is leuk spel. Ik heb overigens de dame nog gevraagd om foto's van die avond en ze zou ze vanzelfsprekend mailen. Maar vanzelfsprekend houden Amerikanen uit het zuiden zich nooit aan hun woord (zie Bush) en dus heb ik tot nog toe naar mijn foto's kunnen fluiten. Overigens, als een van jullie nog eens naar het zuiden van Amerika wil komen, dan moet je hier dus echt rekening mee houden: ze zeggen overal "ja fantastisch" op, maar doen dan niks!
Twee dagen later was er de "Commons talentenshow". Daar werd muziek gemaakt, zoals die gast met die hoorn op de foto, die samen met een drummer een ongelovelijk wazig lied deden, er werd toneel gespeeld en maf gedaan en gezongen. Dat schattige meisje zong dus wel supersnood "under the bridge" van de Peppers weg, inclusief uithalen en die gast op met die gitaar kon snoeigoed spelen. Eric Clapton, BB King, maakte hem niks uit, echt geweldig!
Zaterdag ochtend vroeg opgestaan en naar een park buiten de stad gefietst, Kiesel Park. Daar was namelijk een paas-eieren speurtocht. 20.000 eieren!!! Op de foto zien jullie het veldje met eieren tot 3 jaar, dus Jetse en Jas, als jullie volgend jaar met de paas nog iets leuks zoeken, dit is een eitje! Paar honderd kindertjes met ouders die op het sein van de Paashaas (hoe fokking freaky Donnie Darko is dat) allemaal tegerlijkertijd hun veld op rennen om zo snel mogelijk hun mandje vol te gooien, want natuurlijk zijn er prijzen te winnen. Echt op zijn Amerikaans.
Overigens was het die dag echt supersnood weer en de bloesem bloeit overal volop, dus ik hoop mam dat als jij over 2 weken komt dat het nog mooi is, ik denk haast van wel.
Oh ja, die laatste foto is om aan te geven dat Rednecks nogal dom zijn. Dit kaartje zat op mijn fiets op een gegeven moment. Dat je dus maar vooral geen seks moet hebben met zwarten, want daar krijg je AIDS van...jammer.
Gisteravond nog een paas-dinneetje gehad met Jeremaiah, zijn vrouw en Lindsay, de vriendin van Ashley een andere collega. Grote Amerikaanse ham, aardappelsalade, asperges, gevulde eieren en zoete augurkjes (sweet gurkins die ik dus niet lekker vind). Moest wel mijn schone nette broek opofferen, want ze hebben 2 grote honden en dus zit mijn broek nu onder de kwijl en de hondeharen.
Dit was het wel zo'n beetje afgelopen week, afgezien van werk en een tornado die op 30 mijl ten westen van ons langskwam. Zoals ze hier zeggen "it touched ground". Maar niks gevaarlijks dus.
Deze week ga ik donderdag naar Washington D.C. We vliegen om half 9 vanaf Atlanta, dus ik moet om 4 uur op, of nog eerder. En zondag vliegen we 's ochtends weer terug. Als het goed is heb ik zo'n anderhalve dag voor mezelf, samen met Jeremaiah. Ga alle monumenten langs en het Smithsonian museum bekijken. En het is cherry blossom festival; Japan gaf als kado in 1912 een heleboel kersebomen kado en die bloeien in April. Dat is het Cherry blossom festival en trekt honderd duizenden mensen. Ben benieuwd.
Dus na Washington weer een update.
Veel plezier deze week en tot horens. Blijf die berichtjes sturen he!

Take it easy!

Vik@usa

  • 29 Maart 2005 - 05:51

    Ruben:

    Ik zal alvast aan mijn pokerface werken :-) Suc6 in DC!

  • 29 Maart 2005 - 06:32

    MaRiet:

    Hoi Bol,
    Genieten toch? al dit ändere? Zojuist de mail van Anne gelezen, mooi verhaal. Jasper ziek? Wens hem beterschap van me svp. Veel succes en moois in W. DC. Groetjes en liefs maRiet

  • 29 Maart 2005 - 07:01

    Lilo:

    Hey Vik die bloesem van de kersenbomen in Japan zelf mogen aanschouwen en dat is echt super mooi, één van de mooiste herinneringen aan dat stomme land hehe :)

  • 29 Maart 2005 - 08:54

    Ief:

    jij blij dat het geen echte $5000,- 2was ;)

    jasper, beterschap kerel!

  • 29 Maart 2005 - 13:16

    Victor:

    Dan was het allang 'take the money and run' geweest ief!
    Ik ben benieuwd lilo, we zullen zien.
    Dank voor berichtjes!
    GR,
    vik@usa

  • 30 Maart 2005 - 10:26

    Sleminga:

    Zal ik me hier dan ook maar eens vertonen. Leuk om te lezen, ookal heb ik er vaak geen tijd voor omdat internet hier in Ghana zo verdomde langzaam is. Maar nu heb ik er even extra minuten voor gekocht. Het klinkt allemaal ontzettend cool! Volgens mij heb je je draai wel gevonden. Hier in ghana is het ook allemaal heel leuk. Heb gisteren in totaal acht uur in een busje gezeten dat in nederland uitgelachen zou worden bij een apk keuring, en misschien zelfs wel bij de sloop. En mijn lange blanke benen pasten er eigenlijk niet in. Tel daarbij een stoffige onverharde hobbelige weg op en je hebt een fantastische dag. We gingen met de hele familie mijn gastopa bezoeken. Was heel leuk. Vandaag weer gewoon aan het werk met de baby's. Lekker geestdodend.Heel wat anders dan uren aan je zelfgebouwde probe prutsen om een stoffig plasma tevoorschijn te toveren. Succes en plezier met alles!
    Liefs Anne

  • 30 Maart 2005 - 13:18

    Victor:

    He Anne,
    leuk om hier ook een reactie van jou te hebben. Maar, waar slaat sleminga nou op?
    En uh, vier uur lang proberen om kleine stofdeeltjes te laten zweven zonder kleine bliksem te maken, kan ook behoorlijk geestdodend zijn hoor ; )
    Ik mis je lange blanke benen!
    Tot later!
    Liefs,
    vic

  • 30 Maart 2005 - 19:51

    Gijs:

    Hola Viccert,

    Ik wil me vast inschrijven voor het pokeren. Kaarten op nivo mis ik wel hoor. :D Dat, ja fantastisch klinkt trouwens ook als de gemiddelde backpackert, tamelijk vermoeiend op z´n tijd.
    Hasta la vista!

  • 01 April 2005 - 20:09

    De Zieke:

    Nou ik ben inmiddels weer een dag uit het ziekenhuis en ik ik kan weer eten en drinken, woohoo... Helaas is dat drinken beperkt tot non-alcoholisch, waarschijnlijk voor een paar maanden. Dus dat pokeren win ik makkelijk als enige nuchtere :)
    Je bent lekker druk bezig daar zo te horen dus das mooi. Kun je dat schattige meisje meenemen? We kunnen wel een zangeres gebruiken bij ons gepingel ;)
    Jetse versla ik uiteraard zo, maar ik maak me iets meer zorgen om al die kleine kindjes, hoeveel waren het er?
    Veel plezier in Washington, we horen wel hoe het was.

    Groet Jas

    PS: Blijf van mijn verpleegstertje af

    PS2: Dank voor de beterschapswensen Vic, Ief en mama van eerder genoemden :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Victor
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 22728

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: