Mams is veilig aangekomen - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Victor Land - WaarBenJij.nu Mams is veilig aangekomen - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Victor Land - WaarBenJij.nu

Mams is veilig aangekomen

Door: victor

Blijf op de hoogte en volg Victor

15 April 2005 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo lieden,

voor de nieuwsgierige thuisblijvers; mijn moeder is veilig aangekomen in Auburn en is al helemaal aan het vogelen en fotograferen geslagen. (Ze heeft een nieuwe digitale camera, dus ik word helemaal gek van al het geklik en getreuzel, maar ja, het is een hobby he ; P )
Gisteren hebben we haar verjaardag gevierd. We zijn lekker uit eten gegaan en zijn daarna een potje gaan poolen onder het genot van een biertje.
Vandaag zijn we naar de Walmart gegaan (voor haar de eerste keer, dus dat is natuurlijk even schrikken) om alvast vlees in te kopen voor de barbeque van a.s. zondag. Daarna zijn we naar het kunstmuseum hier gegaan, waar een groep Boeddhistische monikken is neergestreken die de bezetting van Tibet onder de aandacht willen brengen. Ze zijn onder andere bezig om een mandala te maken. Dat doen ze door gekleurd zand in metalen tuiten te doen (die nogal op ouderwetse slagroomspuitzakken lijken) en dan zachtjes te tikken. Ongelovelijk het geduld, maar dat is denk ik het meditatieve eraan. Het coole is dat ze zodra de mandala af is in een ceremonie hem meteen weer uitvegen. Dat staat voor het vergankelijke van het leven. Is in ieder geval een cool gezicht.
Morgen vertrekken mam en ik naar Birmingham voor twee nachtjes. Daar gaan we wat musea bekijken en ik ga daar weer een beetje stadsleven opsnuiven, hoop ik. Dus ik heb vast weer een boel foto's en verhalen volgende week.

Anne, heel erg bedankt voor je mooie kaart en ketting. Heel lief, maar helaas ben je door ons lange scheiden een beetje vergeten hoe dik mijn speknek eigenlijk is ; P Ik heb de ketting maar aan cow gegeven. Die is nu wel een extreem relaxte reis-mascotte geworden!

Ik wens jullie een fijn weekend. Laat weer eens wat van jullie horen! Hoe is het nou jas? En heb je de sokken een beetje in je scriptie lilo?

Groeten,

Victor

  • 15 April 2005 - 23:15

    Burts.22:

    Hoi Victor & Riet. Riet van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
    GRTZ. Lisette, Roy & Brtz.

  • 16 April 2005 - 14:28

    Ief:

    sportief brilleke ma :)

    en, hoe bevalt het zover in de us van de a?

  • 18 April 2005 - 18:50

    Anne:

    Moest je dat nou aan de hele wereld vertellen. Dat ik jouw 'speknek' vergeten ben?? Zie het maar als een compliment;P
    Ik heb net een lekker weekendje achter de rug. Een geit aangereden met de trotro, een paar geiten en kippen geslacht zien worden en een hond ritueel onthoofd zien worden. En dat allemaal omdat de begrafenis werd gevierd van iemand die al vijf jaar dood is. Hmm. Ik denk dat ik maar vegetarisch word! Ik ben benieuwd naar je verhalen over Birmingham, Victor.
    Liefs Anne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Victor
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 22723

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: